Korzyści płynące z aplikacji mobilnych

Gabriela Chudoba 17-05-2021

W ostatnim czasie w naszym kraju można zaobserwować wyraźną modę na aplikacje mobilne nie tylko wśród e-commerce, ale i pośród światowych czy krajowych koncernów takich jak Zalando, Lidl czy Rossmann. Mimo to do tej pory nadal nie ma zbytniej wiedzy dotyczącej wzrostu konwersji za pomocą aplikacji mobilnych. Występuje kilka powodów, dla których warto mieć aplikację mobilną. Oto kilka z nich.

Minimalizacja opłat marketingowych

Aplikacja sprawia, że nie musimy docierać do potencjalnych odbiorców za pośrednictwem innych kanałów. Gwarantuje ona bezpośrednie i darmowe dotarcie do bazy stałych klientów, co pozwala na sporą oszczędność, gdyż nie trzeba inwestować w reklamę w Google czy na Facebooku.

Zwiększona konwersja

Aplikacja zapewnia większą konwersję w aplikacji natywnej. Występuje większe prawdopodobieństwo na zakup danego produktu z poziomu aplikacji, aniżeli ze strony internetowej danego sklepu. Statystyki podają, że konwersja ta w porównaniu do strony jest trzykrotnie wyższa. Ponadto aplikacja umożliwia zachowanie koszyku do kolejnego wejścia i dokończenie zakupów, co w witrynie jest niemożliwe.

Korzyści płynące z aplikacji mobilnych

Dokładna wiedza na temat użytkownika

Aplikacja mobilna pozwala na dokładne poznanie własnego klienta. Wynika to z możliwości zbierania danych przez aplikację, mają zdolność zapamiętania adresu mailowego czy też danych osobowych. Dzięki temu można określić preferencje i nawyki klienta, dokonać analizy jego historii transakcyjnej oraz wysnuć wnioski dotyczące przyszłych wyborów.

Powszechność aplikacji mobilnych

Współcześnie transakcje mobilne stają się coraz bardziej atrakcyjne. Dokonujemy płatności przez telefon, mamy stały kontakt z bliskimi, bieżący wgląd do konta bankowego, a nawet pulsu. Dzisiaj telefon stał się nieodłącznym elementem w życiu każdego człowieka. Liczba zakupów dokonywanych przez telefon wzrosła aż o 36% i to jeszcze przed pandemią. Podejrzewa się, że aplikacje w najbliższych latach wyprzedzą znacznie strony internetowe. W 2016 roku wartość wygenerowanych poprzez aplikacje przychodów wyniosła niemal 90 miliardów dolarów.