Digital marketing - co warto wiedzieć na ten temat?

Klara Masłowska 31-12-2020

Rewolucja cyfrowa stworzyła firmom bardzo duże możliwości rozwoju. Marketing internetowy to obecnie bardzo popularna forma promocji przedsiębiorstwa, ponieważ jest to niezwykle skuteczny kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. W dzisiejszych czasach z reklamy w Internecie chętnie korzysta bardzo wiele firm i to nie zależnie od branży, zakresu działania czy wielkości przedsiębiorstwa. Dzięki niskim barierom wejścia w marketing internetowy wielu przedsiębiorców jest w stanie stworzyć skuteczną reklamę swojej firmy.

Digital marketing – co warto o nim wiedzieć?

Należy zaznaczyć, że digital marketing, czyli marketing cyfrowy obejmuje zarówno działania związane z marketingiem internetowym, jak i reklamę wykorzystującą inne media cyfrowe np. telefonie komórkową. Obecnie marketing cyfrowy coraz bardziej wkracza w obszary, które niegdyś zdominowane były przez tradycyjne media. Do głównych zalet tego rodzaju reklamy można zaliczyć przede wszystkim optymalizacje treści oraz dotarcie w szybki i stosunkowo mało kosztowny sposób do szerokiego grona odbiorców. Aby nasza działalność przynosiła zamierzone zyski i była konkurencyjna musimy pamiętać o tym, aby odpowiednio dostosowywać się do potrzeb i oczekiwań naszych potencjalnych klientów. Komunikacja zdalna to dobry sposób na zbudowanie bliższych relacji z klientem. Dzięki cyfrowej reklamie będziemy w stanie zwiększyć zasięg i w szybki sposób zaprezentować nasze produkty i usługi klientom z Polski, a nawet i z rynku zagranicznego. Należy również zauważyć, że digital marketing stwarza nam możliwość mierzenia efektywności podjętych przez nas działań. Uzyskujemy kontrole nad skutecznością. Taka forma reklamy daje nam także możliwość stworzenia bazy mailowej osób, które szczególnie zainteresowane są naszą ofertą.

Digital marketing - co warto wiedzieć na ten temat?

Digital marketing – co wchodzi w jego skład?

W skład cyfrowego marketingu wchodzą: SMS i MMS marketing, e-mail marketing, content marketing, social media oraz marketing w wyszukiwarkach internetowych. Treści przekazywane przy wykorzystaniu marketingu e-mail, SMS i MMS to przede wszystkim informacje o rabatach i nowych ofertach. SMS marketing sprawdza się w przypadku osób, które częściej korzystają z telefonu komórkowego niż Internetu, natomiast e-mail marketing to doskonały sposób na przekazywanie atrakcyjnych i przydatnych treści (content marketing) osobom, które regularnie korzystają z poczty mailowej. Sam content marketing polega na tworzeniu różnego rodzaju zachęcających treści, które mogą mieć np. formę tekstową, graficzną lub być przekazywane w pliku audio czy wideo. Tego rodzaju treści powinny przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności produktu w oczach klienta. Z kolei social media takie jak np. Facebook, Instagram czy Twitter to miejsca, w których możemy zdobyć całą rzesze przyszłych klientów, warto więc z tego skorzystać. W skutecznej reklamie cyfrowej duże znaczenie mają także takie składniki digital marketingu jak: SEM, SEO i PPC. PPC to sposób rozliczania reklam ukazujących się na stronach internetowych, który polega na tym, że zleceniodawca nie płaci za zamieszczenie reklamy, ale za kliknięcia użytkowników. SEO to długofalowy proces związany z pozycjonowaniem stron internetowych, a SEM to wszelkie działania związane z promocją w Internecie. W skład SEM wchodzi zarówno SEO, jak i PPC.