Skuteczna reklama na Facebooku może generować duże zyski, jednak kluczowe jest jej odpowiednie skonfigurowanie. Czasami bowiem zdarza się, że administrator portalu odrzuca zaplanowaną promocję i zgłasza do niej zastrzeżenia. Sztuką jest prowadzenie takich działań, by takie sytuacje nie miały miejsca w przyszłości.
Ktoś, kto regularnie korzysta z opcji promowania na Facebooku z całą pewnością zna już gorycz porażki w związku z odrzuceniem danej reklamy. Czasami trudno zrozumieć decyzję administratora, jednak nie ma innego wyjścia, jak dokonać zmian w planie i po prostu przyjąć to do wiadomości. To, że reklama na facebooku jest związana z wieloma korzyściami jest oczywiście pewne, więc w żadnym wypadku nie jest opłacalne unoszenie się honorem i zrezygnować z tej pożytecznej formy. Zawsze należy zapoznać się ze wszystkimi wytycznymi, które są ustanowione na portalu. Nieprzestrzeganie zasad może spowodować nie tylko zablokowanie danego zestawu reklam, ale również całego konta na Facebooku. Koniecznie należy zwrócić uwagę z ograniczeniami reklamowania pewnych grup towarów, takich jak materiały wybuchowe, czy produktów skierowanych głównie dla dorosłych. Chodzi również o treści nawołujące do mowy nienawiści, broni, tytoniu oraz suplementów niewiadomego pochodzenia. Reklama na Facebooku nie może ponadto dotyczyć używek w postaci alkoholu, narkotyków, czy innych środków odurzających. Blokady nakładane są także w momencie, gdy w publikowanych i promowanych treściach znajdują się przejawy dyskryminacji z jakiegoś powodu. Na to wszystko należy po prostu zwracać uwagę przed skorzystaniem z opcji reklamowania swoich produktów i usług.
Na temat promowania postów na Facebooku krąży wiele mitów, które oczywiście nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością. Jednym z nich jest ilość tekstu na grafice, w teorii powinno znajdować się na niej maksymalnie 20% promowanej treści, co przekłada się na lepsze rezultaty. Jednak wielu użytkowników portalu sprytnie obchodzi tę zasadę. Kolejną kwestią jest dodanie do grafiki fałszywego przycisku – jest to jak najbardziej uzasadnione. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, by zachęcać odbiorców do podejmowania interakcji i działań w odpowiedzi na opublikowany post. Ostatnim mitem jest przekonanie, że do osiągnięcia sukcesu w reklamie na Facebooku wystarczające są grafiki i ciekawy opis do nich. Jest to nieprawda, ponieważ należy jeszcze zadbać o pokrywanie się reklam z rzeczywistymi produktami znajdującymi się na stronie, do której kierowani są odbiorcy. Te trzy aspekty odgrywają bardzo ważną, wręcz kluczową rolę. Czas na wskazanie kilku możliwości, które zwiększą zainteresowanie odbiorców i nie sprawią, że Facebook będzie miał zastrzeżenia. Przede wszystkim liczą się treści, wszystkie słowa muszą być odpowiednio dobierane. Kolejną podpowiedzią jest sposób eksponowania produktów na grafice. Czasami zmiana samej perspektywy stwarza dużą różnicę, dzięki czemu algorytmy nie odrzucą takiej reklamy. Mile widziana jest także zabawa czcionkami i kolorami, kombinowanie w tych zakresach może przynieść wiele pożytku.