Sposoby na remarketing na Facebooku

Klara Masłowska 23-11-2020

Pojęcie remarketingu najczęściej kojarzone jest z powtarzającymi się reklamami w Google. Często są to rozwiązania krytykowane przez odbiorców, którzy czują się nieco osaczeni napływającymi zewsząd rewelacjami o tych samym reklamodawców. Tę formę reklamy można przenieść na Facebook, a największą korzyścią z tego wynikającą jest fakt, iż nie nastręcza to większych trudności.

Sposoby na remarketing na Facebooku

Remarketing na Facebooku – ustawienia

Remarketing można ustawić na profilu w zakładce z aktualnościami, lub w prawej kolumnie. Co do zasady działania te skierowane są do osób, które poznały już oferowane produkty i usługi. W zamian otrzymują powiadomienia o nowościach, możliwościach uzyskiwania rabatów, punktach lojalnościowych i tak dalej. W celu wdrożenia remarketingu na Facebooku można między innymi stworzyć piksel, a następnie wgrać go na stronę internetową. Oczywiście każde konto, w których uruchomione są reklamy ma swój, indywidualny piksel. Jego głównym zadaniem jest zidentyfikowanie konkretnej grupy osób. Zanim jednak przystąpi się do stworzenia piksela, konieczne jest założenia konta reklamowego na portalu. Każdy użytkownik jest przeprowadzany przez każdy krok i czynności, od tego momentu Menedżer Reklam świadczy pomoc w zakresie ustawiania szczegółów różnego rodzaju marketingu. Piksel można utworzyć również poprzez dedykowaną wtyczkę o nazwie Tracking Code Manager lub narzędzie znajdujące się na Facebooku – Pixel Helper. W przypadku, gdy nie posiada się pewności, co do właściwości wgrywania piksela, zawsze można tę czynność zlecić programistom. W ten sposób otrzyma się gwarancję prawidłowej instalacji i umieszczenia na stronie.

Grupy odbiorców – istota remarketingu

Najważniejsze w remarketingu i wszystkich innych odmianach reklam jest oczywiście wybór grupy odbiorców. Dokonuje się tego w Menedżerze Reklam, a konkretnie w zakładce z grupami odbiorców. Następnie wybiera się opcję ruchu w witrynie internetowej i powstaje odpowiednio stargetowana grupa. Oczywiście można ją zwężać, jeżeli uzna się, iż liczy zbyt wiele osób. Można posłużyć się różnymi kryteriami, na przykład zainteresowaniami, marką używanego urządzenia mobilnego, czy też wykształceniem. Często na wagę złota są kryteria demograficzne, które teoretycznie nie powinny mieć dużego wpływu. Realnie okazuje się, że jest inaczej. Po trafnym wyborze grupy odbiorców przychodzi czas na ustawienie reklam. W tym celu wybiera się polecenie „utwórz reklamę”, w kolejnym kroku określamy cel. Może to być ruch w witrynie, konwersje, wysyłanie wiadomości i kilka innych. Przedstawione w niniejszym tekście metody prowadzenia skutecznego remarketingu są jedynie podstawowymi możliwościami. Menedżer reklam oferuje znacznie więcej, dlatego wskazane jest testowanie poszczególnych alternatyw. Metodą prób i błędów można ustawić naprawdę skuteczną kampanię dla każdej branży. Wystarczy rozpocząć swoje działania, zamiast biernie przyglądać się innym markom i firmom. Najlepiej, gdy każdy dostosuje wszystkie rozwiązania pod siebie i swoje oczekiwania w kwestii remarketingu.